Rots & Water is een erkende, wereldwijde en wetenschappelijk onderbouwde training.
Rots staat symbool voor: jezelf zijn, stevig in je schoenen staan, voor jezelf opkomen, je grenzen bewaken en weerbaar zijn.
Water staat symbool voor: rust in jezelf, je emoties reguleren, verbinding met elkaar, rekening houden met anderen & hun grenzen.
Het is een uitdaging om te weten wanneer je het 'best' voor jezelf kan kiezen (als rots) én wanneer je het 'best' rekening houdt met anderen (als water). We oefenen op beide vaardigheden in verschillende situaties en gebeurtenissen (zoals groepsdruk, pesten of gepest worden, ...). We ervaren, voelen en spreken het uit.
Tijdens de training gaan we bewegen, spelen, samenwerken en fysieke oefeningen doen afgewisseld met korte gesprekken, uitleg en tips. Een veilige en vertrouwde sfeer binnen de kleine groep (4 tot 6 kinderen) is essentieel.
We oefenen op blote voeten en in comfortabele kledij.
Na elke sessie krijg je enkele oefeningen om thuis samen uit te proberen.
Praktisch:
8 sessies van 60 minuten
160 EUR
persoonlijke aanpak (4 tot 6 kinderen)
feedback via de werkblaadjes van je kind
toonmoment voor de ouders tijdens de laatste sessie
vanaf derde leerjaar t.e.m. derde middelbaar
Planning:
Reeks 1 (najaar 2025): maandag van 19.30 tot 20.30 uur.
1, 8, 15, 22, 29 september en 6, 13, 20 oktober.
Inschrijven niet meer mogelijk.
Reeks 2 (voorjaar 2026): woensdag van 18.00 tot 19.00 uur.
22, 29 april, 6, 20, 27 mei en 3, 10, 17 juni.
Bij emotiegerichte therapie draait het allemaal rond je emoties.
Het idee is dat áls je je emoties beter begrijpt, je ze makkelijker kunt accepteren, uiten en ermee omgaan. Zo breng je een positieve (emotionele) verandering teweeg en voel je je beter.
Tijdens de training benadrukken we onze talenten en sterktes. We analyseren onze gevoelens (met hulp van 5 figuren), bespreken en vergelijken.
Bijvoorbeeld: wat maakt mij verdrietig, hoe toon ik mijn angst, hoe zou ik mijn boosheid helpend kunnen uiten, wat heb ik nodig bij tegenzin, hoe buig ik negatieve gedachten om naar positieve.
We doen dit in een kleine, veilige groep van 4 kinderen.
Naast het analyseren en bespreken, gaan we creatief aan de slag met materialen. We maken per sessie een eigen tool of hulpmiddel dat bij je past en je thuis of op school kan gebruiken. Dit kan zijn: een stressbal, collage, blij-pot, sleutelhanger,...
Na elke sessie krijg je een kleine thuisopdracht om tegen de volgende sessie mee te brengen of uit te proberen.
Praktisch:
6 sessies van 75 minuten
150 EUR
persoonlijke aanpak (4 kinderen)
inhoudelijke feedback via mail na elke sessie
6 zelfgemaakte tools voor eigen gebruik (1 na elke sessie)
vanaf derde t.e.m. zesde leerjaar
Planning:
Reeks 1 (najaar 2025): woensdag van 15.00 tot 16.15 uur.
5, 12, 19, 26 november en 3, 10 december.
VOLZET: inschrijven niet meer mogelijk.
Reeks 2 (voorjaar 2026): maandag van 18.15 tot 19.30 uur.
23 februari en 2, 9, 16, 23, 30 maart.
Ben je op zoek naar een ander aanbod voor je school, vereniging, ...? Neem dan contact op.